Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 14, 2011

HARI YANG PENAT + PANAS!!

Perhhhh!!!arini panas gyla rasa nya...sakit kepala ney haaa...macam ney rupanya rasa pergi keje bawak kete...tengah2 hari buta kalo orang yang jenis keje luar bawak kete...mak aii...tak larat mokcik rasa!letih gyla..

So cite nye arini aku pergi la ke cheras sane...sepatutnya nak harapkan dye datang amek barang 2 kat aku semalam...tapi ade la sebab2 nya dye tak nak datang...ok FINE!!aku kan dah biasa hidup berdikari..

Dengan kentalnya lunch hour aku pukul 2 sampai 3pm....so start kete twus bergerak ke rumah dye...nak bagi barang yang aku cakap 2 la...barang 2 akak dye gak kirim kat aku masa aku cakap nak balik penang haritu...

So sesampai je kat sane aku memang da tau la..bukan ade orang pown...mama dye kje..dye pown kje...kakak dye pown kje..oke senang cite sume org kje...aku pergi la kedai dye sebab baba dye dah tentu la ade kat kedai..ouh ye dowg ade bukak kedai frozen food + fotostet + air ECPI dan ade la barang2 kecik yang laen...

Aku memang da biasa pown borak2 ngn baba dye tanpa dowg ney sume...kalo aku bowink dolu ta keje aku datang la lepak ngan baba dye..mula2 macam kecewa je sampai2 tengok kedai tutup!ouh demmm!!otak pown dah jammed!nak buat ape?nak bg kat sape plak barang 2..punya la berpusing aku tengok kawasan ctu skali pusing balik arah kedai baba baru sampai na buka kedai...

Da settle baba buka kedai aku pown pergi la salam dan bagi barang 2...lepas 2 takan na blah macam 2 aje..kunx dye cakap "eh kuang ajo plak fara ney mae blah je" hehehe...so tamau di chop begitu ye..jadi layankan la baba ney bercerita..kalau nak tau baba ney kalo dah start buka mulut memang susah nak suruh benti...jauh sangat dari anak dye yang sowg 2...kalo orang diam dye pown diam..sume kena orang yang start dolu...so orang chop kau SOMBONG jgn mare ler..huhuh

Ok  naseb baek ade orang datang..so dikesempatan itu aku powm minta diri balik la ( fara kena sambung keje lagi lepas ney)eheheh...dalam perjalanan balik 2 baru na masok MRR2 kete mati la pulak!! ( hape?mati?memang aku yg mati oke..kt cheras plak 2...pukul 2.50pm plak lagi 2)OMG!!!

Twus tringat kawan dye.dengan pantas aku call...naseb aku baek dye kt umah!so dye pown datang kt tempat aku 2...tp agak kelamaan gak la na tunggu...bersiap macam pompuan*aku cakap sowg2 jela sebab dye ta sampai lagi*..byle dye sampai dan tengok keadaa dye baru aku teringat!(OMG!!zyne kan excident!!skati aku je call dye minta tolong)hehehe..naseb dye da oke cket..hehe

Tapi dye datang naek moto je...so dye check myb batery..kalo na tolak dye kan excident!!mane larat..then dye call kawan dye plak datang...(terharu sebab dowg ney bagus la twus datang)so kawan dye pown tolong tengok sume then jumper cket pas2 da bole start...

Ok da lepas zoo rasa macam laen macam balik kete..dye dah na mati balik...tp aku maen2 minyak then ok balik..tp naseb ta bape baek sangat la kan....da hampir sampai umah dekat highway blakang umah aku ney ha mati twus..da tabole wat ape...(cewah knon na wat cara pertama td maen2 minyak..dye da tamau terima gak la)hehehe..

So TERPAKSA gak call abah!!takooooottnyeee!!sebab ckunx kan tengah banyak keje..ko memaen lagi kan...dalam kepala hotak aku punya la banyak alasan yang aku nak cipta...sekali abah datang bawak bateri baru..pas2 balik umah satu hape pown dye ta cakap!(kau cuak lebey!!hahaha)

P/S alhamdulillah tade ape yang jadi...benti kat jalan sowg2..kat tepi highway sowg2...sume nye selamat..abah pown ta marah!itu yang penting...eh tapi aku LEMBUR (keje lebih masa) ok arini...so keje aku tade la terbengkalai...


..


3 comments:

StrewberiManis said...

eh sekarang ni kalau musim panas, panas sungguh ok. bahang


tapi kalau hujan, sejukkkkk je
rasa nak tdo je,
xngantuk pon buleh jad ngantuk
HAHA :P


kau ni, dah 23tahun pon still macam dulu
takut dengan abah kau
padahal abah ko diam aje, bukan marah apae2
maybe abah ko garang masa zaman ko sek kot
so terbawak2 sampai sekarang
walaupon abah ko xmarah, ko takut :)


psttt nnt cakap dgn edan, jgn garang sgt tau :)

farrah isnanee said...

urm pasaan 2 same je..ssh na ubah la beb..mungkin da branak pinak baru ade keberanian cket la kan..dan baru phm cara ibubapa yg sbnrnye..hahaha

pssstt ckp edan jgn garamg sgt sbb ape ea?hahaha...ok 1st tyme aku plak rasa blur...hehe

StrewberiManis said...

blur ke buat2 blur?
kahh kahh kahhhhhhh :P

*gelak jahat sampai guling2 :P