Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 9, 2011

MELAYARI KEHIDUPAN SEORANG DIRI...

Hye peepss!!!actually aku tatau na post ape pown...tapi ade sesuatu yang aku nak luahkan..tapi aku rasa berat sangat nak di ungkapkan..btol la org cakap...tak sume bende kita bole ungkapkan dengan kata-kata..tapi aku harap dengan coretan yang tak seberapa ini dapat meluahkan sedikit bebanan yang aku pikul...
 
Hidup aku macam ni jela..aku keje tolong parents aku..keje dengan dowg la kan...keje kat butik mama aku...tapi aku rasa aku masih baru lagi dalam dunia perniagaan ni...aku belum mahir pown lagi...so aku sememangnye mengharapkan tunjuk ajar daripada dowang la kan...

Mulanya agak payah sebenarnye nak menceburkan dri dalam bidang ni...tapi aku pilih sebab aku harap aku dapat tolong dowg...aku ade diploma juga kalo aku na cari keje laen...tapi pilihan aku masih aku nak utamakan dowg sebab sape yang nak tolong lagi?kakak aku dah kje goment....adik aku baru nak SPM...aku jelah yang ade pown...
 
Tapi entah kenapa aku rasa macam aku tak membantu ke?kenapa cakap macam 2 dengan aku?aku ta buat apa2 ke?aku rasa aku masih perlukan masa untuk belajar kan?belum setahun pown aku kerja..dan aku masih dalam proses memupuk minat untuk bidang ni...aku tengah berusaha ni..bukan aku buat tatau je...
 
Aku ta mengharapkan apa2 pown..cuma megharapkan sokongan...kalo nak ajar aku guna la pendekatan yang lebih efisyen...tak perlulah kita saling meniggi suara...dah elok2 aku cuba jadi anak yang baek twus jadi laenkn? entah la..serasa macam tade tempat nak mengadu lagi...kat sini jela aku nak coretkan ape2 yang aku rasa pown...

P/S mama,abah aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki kalo aku banyak susahkan mama ngn abah...tapi aku sangat sayangkan mama ngn abah...cuma aku minta sekecik mana mama ngn abah pandang aku macam budak2 dalam hal2 luar sekecik tu jugak la aku harap  mama ngn abah ajar aku untuk aku pahamkan dunia kerjaya ney...



8 comments:

StrewberiManis said...

beb, nape ni?
perlukan bantuanku?

jika ya, hantarkan SMS ke 012...
hehehe
*eh aku serius ni :)

Fiza Hamzah said...

sayang..

kita kena sbr yer..benda tu akn sentiase berlaku dlm kehidupan berkeluarga..

kita sbg anak kena tabah,sabar dgn ape yg diperkatakan mereka..

kdg2 kita rasa mcm nak memberontak kan??

rasa mcm nk ckp "tlgla,tlg paham anak kamu ni mcm mana..?!"

rasa mcm nk ckp " aku ni teruk sgt ke samapi sikit pon tak pandang apa yg aku cuba buat?"

tapi kita tak boleh buat mcm tu sbb kita tau sape kita..

kita anak mereka..kita tak boleh menderhaka kat mereka..

bersabar and sentiasa senyum dgn apa yg mereka ckpkan (walaupun senyuman itu utk menahan kesakitan dlm hati)

itu namanya dugaan yg tuhan beri terhadap seorang anak yg solehah..

insyaallah,nanti diorang akan nampak jugak hasil kau..

sabar ye sayang,walaupun aku tak tau apa yg kau lalui..tapi aku ckp ni sbg seorang anak je..dn jugak kpd kwn nya.. :)

farrah isnanee said...

N,
urm tade cpe pown bole tlg dlm bab ney kecuali mereka dan kuarga mereka...hehehe..aku dan kuarga aku la 2....

farrah isnanee said...

peja,
btol ape yg ko ckp 2...ape pown kite ne sabar an?aku pown ta pnah ckp ape2 or memberontak...tp ko pown tau serba cket ape yg aku lalui....contoh mcm na kuar ke an?dowg pndang aku kecik an?so kenapa dlm al ney tabole na pndang aku kecik?sedangkan aku mmg kecik...aku ney ibarat baru setahun jagung...nmpk kje ney cm mudah...org akan ckp "eleh kje ngn family cm 2 la...bkn ssh pown...kacang je"haaa..pd yg ckp 2 ko try tgk senang ke ssh....

aku pnah la melawan...tp aku ta pnah na berlebih2...aku lbey bny diam dan angguk je...ape dowg ckp 2 la aku wat...cume aku agk terkilan kalo dowg ta nmpk sume 2...walopown aku ney degil..dan paling degil la antara yg laen...tp aku gak yg paling byk angguk dr geleng...

bukan na ckp aku ney bagos....tp aku da cuba jd yg TERBAIK untuk dowg...ta pyah puji aku ke ape..cume appreciate je..bak kata ko hrgai selagi masih ada...cm 2 aku hrgai dowg...walopon dowg lbey tua ta smesti nye dowg pergi dulu kan?kalo aku yg tade dolu?ta sempat na rasa d hrgai....

StrewberiManis said...

ok, aku dah faham masalah kau
thanks peja sbb bagi nasihat yg berbentuk "hint" :)


sabarlah, semua org pernah lalui perkara yg sama dgn kau ni

jangan sesekali derhaka kpd mereka
cakap baik2,
if xbkesan juga, buat solat hajat
minta apa yg kau nak melalui DIA
hanya DIA yg memahami


aku pernah jadi mcm kau, tapi bukan kes family la
kes kawan. then aku buat solat hajat
hasilnya spt yg aku mahukan
mohonlah kepadaNya
hanya dia mengetahui segala2NYA


last nasihat aku, hargai selagi mereka masih ada! :)

ininaddpunya said...

harap harap post ni bukan setahun lepas la kan aku baru tengok .
hey sis .you are the best ever la .. takde ape yang nak di mengeluh kan .kak fara dah 23 da pun skg .23 tahun da kakfara faham how they treat you .so listen and be patient je okay .

farrah isnanee said...

N,
aku ta pnah luahkan ape yg aku rasa pown...sbb dowg pown ta pnah ajr utk meluahkan pape an...mksd aku..aku lbey byk diam je la..kalo ta puas aty ke ape ke..diam je...mmg aku takan ckp pape la...sbb aku tade keberanian lagi untk luahkan..paling kuatpown aku duk dpan cermin then anggap cermin 2 dowg je la..hehehe...

btw thanx a lot fwen!!rily appreciate nasihat kowg sume!!

farrah isnanee said...

nadia,
da 2 tahun kowt post ney..hahaha....yup aku tau..tp byle da keje ngn dowg ney laen plak mslh nye...mm itu pown yg aku wat...dgr dan sabar je...sbb aku ney kerdil je....windu sgt kt ko!!story mory ngn ko!