Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 20, 2011

ayam penyet!!yummiiiii !!

Ok...post kali ney pasal makan plak la..hahaha...menu mlm ney ayam penyet lagi...sbb ape aku ckp lagi?sbb nye menu ayam penyet ney last week bole kata ary2 gak la aku blasah...utk this week mlm ney mkn lagi menu ney...sbb dlm umah ney aku antara penggemar ayam..gyle-gyle la kalo bab ayam ney...n bahagian paling menarik aku ke arah ayam adalah peha dan thigh..kepak pown ok...tp dada no way!!encik demok suke 2..haha..bahagian isi bg encik demok sje..haha

ayam goreng penyet

Ney ayam kampung yang di rebus dan d perap...pastu da na makan baru goreng...makan panas-panas la baru sedap...nasi panas,ayam panas..last2 kena 2nggu sejuk gak..hahaha

 sambal ayam penyet AP...

Yang ney sambal ayam penyet cam kt ayam penyet AP 2...pedas na mampos...tp aku wat tade la pdas sgt...mau menangis kunx makan..silap2 smpai bole kena buasir sape na jwb?hahaha

 sambal kicap kg baru

Yang ney plak sambal kicap ilham dari ayam penyet kt kg baru...masakan minang punya....so di sbbkan penghuni umah ney bermacam-macam org dan citarasa...so ade yang na kicap ade yang na smbal merah 2...so buat jela kedua-duanya skali...bkn susah sgt pown...tp best gak kalo gabung kedua-dua skali...hahaha

 hasilnya

So ini lah hasilnya santapan ayam penyet kami sekeluarga...sgt menyelerakan dan mengenyangkn kami...ade la lauk laen..tp fokus pada main course nye ok?lagi pown makan ney je da ckup bg aku...hahaha....yummmiiii....im lovin' it!! ♥





No comments: